Tuesday, March 2, 2010

FİFA'ya teklif

Fifa başkanı Sepp Blatter'in Uluslararası Hokey Federasyonu başkanı Leandro Negre ilen yaptığı uzun görüşme, insanlarda merak uyandırmış ve ofsait kuralı kalkıyor mu acaba sorusunu akıllarına getirmiş. Niye bu soru gelmiş çünkü çim hokeyinde ofsayt 1998'de kalkmış. Kural bundan önce sırasıyla 1886, 1972 ve 1987'de 3 kez değişmiş. En son 98'de değişmiş. En son kullanılan ofsayt kuralını gösteren kroki (wikipedia'dan aldım). Bundan önce diğer bölgelerde de ofsayt oluyormuş.




Benim önerim ofsayt kalkmasın ama değişsin kural biraz. Aşağıda gördüğünüz sahanın taralı alanlarında ofsayt olmasın, kanatlar serbest alan olsun. Tamamen kalkarsa mahalle maçlarına döner profesyonel karşılaşmalar. Kanatlar serbest olsun, daha çok orta olsun, maçlar daha güzel olsun.




İşte budur önerim.

Not: Yazımdaki hata nedeniyle yeniden yazdım ilk paragrafı. Hatamız affola.

Saygılar...

4 comments:

Can said...

olm ilk defa kızlar gibi ofsaytı anlamadım:D

aepikman said...

hehehehe. Hokey ofsaytı izleyerek anlaşılması daha kolay. Yada kızlara anlatır gibi çizerek ya da uygulamalı anlatmalı.

Haa belki benim anlatım biçimimde anlaşılmayı zorlaştırmış olabülüüü.

Bide sen hokeydekini mi anlamadın yoksa benim öneriyi mi?

aepikman said...

laaa şimdi fark ettim, ben çim hokeyiyle buz hokeyini harmanlamışım yauu :D pack olayı buz hokeyinde var hucüm alanını geçme olayı (o duruyor). Çim hokeyinde tamamen kalkmış, beleşçilik serbest. Yazıyı da düzeltiyorum şimdi.

ece said...

tam doğru düzgün anlamışken kalkmasın bari ofsayt da ben anlıyom diye prim yapabileyim